Élményeket adunk.

Balatonederics Csodabogyós-barlangjában jártunk

0 177

Balatonederics település határában található Csodabogyós-barlangban jártunk, másztunk, kúsztunk és rájöttünk, hogy semmi sem lehetetlen, amiről előtte azt gondoltuk, hogy az.

Akit egy kicsit is foglalkoztat a túrázás, hegymászás, barlangászás, élő, és élettelen természeti értékek felfedezése, annak mindenképpen el kell látogatnia Balaton-felvidéki Nemzeti Park Igazgatóság, Csodabogyós-barlang bemutató helyére.

Engem eddig a túrázás érdekelt, amíg a férjem rá nem vett, hogy menjünk el családilag és próbáljuk ki itt az alaptúrát. Úgynevezett overallos barlangi kalandtúrának hívják, amikor barlangász overall-t és védősisakot – nagyerejű fejlámpával – kapnak a túrázók. A barlang bejáratát egy jó kis 30-40 perces kaptatós sétával lehet megközelíteni. Kint 25 fok volt, de a barlangban 10 fok volt a várható hőmérséklet, az overall alá még egy pulóvert is ajánlottak a szervezők. Szükség is volt rá, ahogy lemásztunk a barlang bejáratához, már érezhető volt a hőmérséklet különbség, pedig még csak 5 méterre voltunk a felszíntől.

Balatonenderics - Csodabogyó barlang

a fotók a Balaton-felvidéki Nemzeti Park tulajdonát képezik

Tudtam magamról, hogy a szűk helyekkel problémáim vannak, de azt is tudtam, hogy felül tudok kerekedni ezeken. John Szilárd barlangi üzemvezető társa J. Katalin volt a mi csoportunk kísérője. Rendkívüli profizmussal és nyugodtsággal kezelt bármilyen helyzetet. Olyan gyorsan történtek az események, hogy időm sem volt rosszul érezni magam, sőt Katalinnak rendkívül hálás vagyok az “ugye milyen szépek a cseppkövek?” vagy a “Nézd mennyi hely van még itt!” mondatokért.

Amellett, hogy lépésről lépésre (de tényleg) magyarázta, hogy melyik lábunkat, kezünket hova tegyük, végig nagyon magabiztos volt, jókedvű és nyugodt. Eszembe sem jutott, hogy bárkinek bármi baja történne. Nagyjából 1 óra alatt lejutottunk 40 méter mélyre, megcsodáltuk a cseppköveket és egy kis pihi után visszamásztunk alig 20 perc alatt a felszínre. Hirtelen olyan volt, mintha mindenki már profi barlangásszá vált volna és – ahogy egy mászó társam megfogalmazta – tényleg semmi sem volt lehetetlen. Kata megdicsérte a csapatot is, hogy milyen szépen segítettük egymást, pedig idegenek voltunk, mégis jól működött a csoportdinamika.

Balatonenderics - Csodabogyó barlang

a fotók a Balaton-felvidéki Nemzeti Park tulajdonát képezik

Ahogy visszafelé sétáltunk a bázishoz, nagyon könnyednek és boldognak éreztem magam, hogy ezt megcsináltam. A családomra nagyon büszke vagyok szintén, hogy végig csinálták ezt a küldetést. A kocsiban hazafelé már arról beszélgettünk, hogy elmennénk egy másik, hasonló túrára is. A Csodabogyós-barlangban 3 túralehetőségből lehet választani: Alap, Extrém 1, és Extrém 2 túrákból…. Kata vajon ráér legközelebb is?

Csodabogyós-barlang, Balatonederics | túra | barlangtúra | kalandtúra | barlangászat | SZÉP kártya | Csodabogyos Cave tours in Hungary

Ez a cikkünk is érdekelhet: Ezért lesz idén is érdemes a Velencei-tó környékére kirándulni